fredag 11 november 2011

Felskrivningar

Saker och ting kan bli fel i bland. Visst kan det vara pinsamt att läsa och skriva fel och inte få rätt på vad som står/ska stå, men ibland kan just de sakerna vara himla roligt att titta tillbaka på och skratta åt. Jag är i alla fall sån som kan skratta åt mig själv och saker jag gör eller har gjort.

Här om dagen tittade jag i ett fotoalbum som jag fick när jag fyllde 30 år. Där hade min väninna skrivit om en rolig felskrivning jag gjort när jag skulle skicka min man att handla. Jag hade skrivit en lapp på det jag behövde från affären. Jag hade bla skrivit att han skulle handla en påskblomma, trodde jag. Det visade sig sen när min man kom hem att jag istället för påskblomma hade skrivit "båskplomma". Haha ja det kan bli lite galet i bland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar