tisdag 11 september 2012

Sånt andra tar för givet

Jag funderade här om dagen eller rättare sagt i går funderade jag på saker som"normala" människor tar för givet att man kan. Och jag klandrar dem inte för att de gör det, för jag förstår att man utgår från sig själv. Jag tänkte bara att det kanske var en bra punkt att ta upp. Det som satte igång all min tankeverksamhet var att jag skulle boka en tid hos en ny läkare som min storasyster hade rekommenderat. Min storasyster smsade mig namnet på läkaren men så när jag skulle ringa blev jag osäker, hur uttalar man namnet? Så jag smsade min syster igen och frågade och hon svarade det uttalas som det låter. Då skrev jag: om man inte vet hur det låter då? Detta var bara ett exempel. Historian slutar med att syrran tyckte att det räckte att jag sa förnamnet för det fanns bara en läkare med det förnamnet, så det löste ju sig ändå. Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar