tisdag 1 oktober 2013

Kanske hjälpte det någon nån annan gång

Vi satt i skolan seminariet var nästan slut. vi hade fått reda på att efter seminariet skulle vi vara med på en enkät undersökning. Jag fick rysningar vid blotta tanken på att göra enkätundersökning, då jag vet att jag alltid blir kvar sist då jag läser sååååå långsamt. Men jag kände att det var för något viktigt så jag ville ändå ställa upp.

Dirket när vi satte oss och började läsa kändes det som jag var tillbaka i skolbänken på högstadiet och satt och skev salsprov. Värre blev det när jag märkte att fler och fler reste på sig och gick för att de var färdiga. Jag tyckte att vissa fraser var lika varandra och jag var tvungen att bläddra tillbaka för att se så jag inte läst fel. Samt på nått ställe fick man båstenden som man typ skulle svara jag och nej på och de vare skrivna på ett sånt sätt sa jag fick inte riktigt rätt för mig hur de menade för de hade vänt på uttrycket.

Efter att jag var färdig var det var jag och en till kvar, så jag gick fram till personen som hade hand om enkätundersökningen och förklarade att det kanske skulle tänka på vissa bitar ur en dyslektikers perspektiv när de skriver sådana enkäter och så tog jag upop bitar jag hade haft problem med. Enkätansvarige var jätte tacksam för det var saker de inte hade tänkte på och jag gav några hintar om vad de hade kunnat göra annorlunda och så vidare. Kanske hjälpte det till nästa gång för någon annan stackare som ska sitta och göra enkät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar