torsdag 30 januari 2014

Svårt på högskolan

Jag gillar att gå på högskolan. Kanske inte lika mycket när vi läser ämnen jag tycker är svåra och krångliga. Varför de blir tråkiga är kanske för att jag har svårt att hänga med. Allt går så fort och jag processar allt så långsamt. Men jag vill inte erkänna mig besegrad och hoppa av skolan samtidigt. Men jag undrar om andra dyslektiker som läser på högskolan känner som jag? Eller kanske är det inte bara min dyslexi som gör att allt går så långsamt för mig. Jag har ju fibromyalgi och det vet jag kan ställa till det med bland annat minnet. Kanske krånglar det till det även med andra saker vad det gäller inlärning?  Jag vet inte, det ända jag vet att det är frustrerande att ha svårare att lära sig och att förstå nya saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar